Миодраг Зарковић: Албанка ми је сестра колико ми је Грухоњић брат
Док погром Албанаца над Србима на КиМ још увек траје, а да ни за један злочин баш нико од Албанаца није одговарао, филмовима се промовише „помирење“ између тих истих Албанаца и Срба, а њихови аутори најављују активнију кампању од септембра.
- КМ Новине ће се такође актвивније бавити разоткривањем ове гнусне преваре како би смо спречили обману домаће јавности која се на тај начин припрема. У оквиру тога трагаћемо за чињеницама, доказима и стварним догађајима
- Данас вам представљамо поглед новинара Миодрага Зарковића на ову пропагандну кампању финансирану албанско – немачким – ЕУ новцем, истих оних који на отимању Косова и Метохије раде већ деценијама користећи најбруталније методе.
Динко Грухоњић (десно) Илустрација: Трагови-следи.ком |
Дотични је пре седам година извештавао са отварања нове зграде Радио-телевизије Републике Српске, што му је, како је истакао, био први одлазак у родни град после југословенских ратова. Том приликом је написао да у „фашистичкој“ Бања Луци више „нема оних лијепих, дугоногих, дуговратих, суптилних, мистичних градских љепотица које одузимају дах“, затим да „у таквом граду, у којем живе само једни, ни женске ни мушке љепоте неће бити“, односно да ће Бањалучанима „ноге бити све краће, а погледи све тупљи“.
Иначе, на постјугословенским просторима, етнички најочишћеније целине јесу Хрватска, Муслиманско-хрватска федерација БиХ, и они делови Косова и Метохије који се налазе у рукама шиптарских терориста (јужно од Ибра). Грухоњић и клика му, међутим, тамо никада не опажају ни кратке ноге, ни глупе погледе, ни фашизам.
Искрено говорећи, ко има примедбе на изглед Бањалучанки, или је идиот, или је сексуално поремећен. Али, ко после цитираних речи о Бањалучанкама пусти Динка Грухоњића и његове штићенике да Србији држе предавања о `нашим сестрама`, биле оне албанске или неке друге припадности, тај ни у траговима нема основног људског достојанства.
Ми Срби имамо своје сестре. Српкиње. Обавештење за суманутог Грухоњића: прелепе су, дугоноге и бистрих очију. Није то сама наша, пристрасна оцена, већ доживљај и многих странаца. Албанке, тј. Шиптарке, не могу да нам буду сестре у том смислу у којем су нам Српкиње, напросто зато што немамо исту крв.
Протест за отимање – Приштина, 1998. |
Могу ипак да нам постану сестре, додуше у преносном смислу. Са неким се можете ородити браком, заклетвом, духовном везом… Али, то не бива ако не поштују ни наше историјско наслеђе, ни наше највише друштвене и државне договоре, као што је Устав.
Као што не бива да се уметничким или документаристичким изразима сматрају `филмови` који се ослањају на погубну, никада чињенично потврђену противсрпску пропаганду, о наводним `масовним злочинима` и `геноцидима` које су српске борбене јединице починиле током ратова деведесетих. Таква је отужна остварења лако препознати и без претходног гледања: по наслову, а поготово по продуцентима и дистрибутерима. У Србији којој је стало до опстанка, наводни филмови те врсте не смеју бити приказивани, зато што подстичу мржњу, шире лажи и призивају нове несреће.
Зато свака част онима који су осујетили приказивање филма `Албанке су наше сестре` у Нишу. То су ми браћа. Док они попут Динка Грухоњића, огрезли у фашистичким иступима против српског народа, могу да ми буду само непријатељи.
Извор: КМ Новине