ОДМАЗДА ПО ДИКТАТУ МОСКОВСКОГ ПАТРИЈАРХАТА: ЗАБРАНА БОГОСЛУЖЕЊА ДВОЈИЦИ СВЕШТЕНОСЛУЖИТЕЉА
Курс којим је Руску Православну Цркву повео Патријарх Кирил (Гунђајев) изазива отпор код одређеног броја свештеника, монаха и мирјана. Старање пуноте Православне Цркве да очува чистоту православне вере, остварује се између осталог и све чешћим изјавама свештенослужитеља о престанку помињања Предстојатеља РПЦ и надлежних архијереја. Како је то све масовнија појава, МП РПЦ прибегава мерама забране свештенослужења „непослушнима“.
У Ставропољској регији, православни свештеникк Андреј Сокових одбио је да настави помињање патријарха московског Кирила током Свете Литургије, оптужујући примата Руске Православне Цркве за екуменизам. О томе је писмом обавестио Његово Високопреосвештенство Митрополита ставропољско- невиномиског Г. Кирила. Као разлог овакве одлуке, наведен је историјски сусрет Руског Патријарха Кирила са папом у Хавани. Указом митрополита забрањено му је богослужење и предавање теологије у временском периоду од пет година .
Одлуку како одбија да помиње патријарха током Свете Литургије, свештеник Андреј Сокових објавио је на својој страници на друштвеној мрежи „ВКонтакте“ крајем године. Као што је том приликом рекао у отвореном писму, „престајем помињање патријарха применом 15.правила Двократног Сабора Константинопољског, према којем ако примат јавно проповеда јеретичка учења у Цркви, од њега је ради очувања јединства у Цркви, неопходно оградити се“, о чему је обавестио надлежног архијереја 12. децембра прошле године.
Раније је свештеник Андреј Сокових јавно износио критике докумената припремљених за последњи „Свеправославни Сабор“. Пре свих документ који садржи изјаве о разједињењу хришћанског света, именујући римокатолике, протестанте и монофизите хришћанима, намећући став да постоји апсолутна потреба (када говоримо о спасењау душа) за учешћем у екуменском покрету на којем се заснива и само постојање, односно, исти је камен темељац организације Светског савета цркава.Тако је на нивоу сабора, који је претендовао да има статус васељенског, добрим названо оно што је очигледно зло – екуменизам“.
Према његовим речима, у селу Темнолеско, где је обављао службу као настојатељ храма Светог Архангела Михаила, дошла је комисија која је „погледала по храму“, а он је пребачен „на радно место са пуним радним временом под окриљем декана.“ Међутим, свештеник је одбио да поступи како му је наложено, уз образложење да није у могућности да поступи по уредби митрополита, јер не може бити заједно са јеретицима који исповедају екуменизам. Након тога, већ 13. децембра 2016. године уредбом надлежног митрополита наложена му је забрана богослужења и предавања теологије у наредних пет година.
У свом обраћању о. Андреј подсетио је своје опоненте да „свакој јереси и дође крај“ и „да се незаконито прогнани враћају.“ То што му се десило, он је назвао тренутком истине када треба да изабере оне са којима ће да остане, и у овој ситуацији он је одлучио да „остане са Христом.“ У дебати која се развила на његовој страници, свештеник предвиђа да ће ускоро православни да се моле заједно са римокатолицима. Он је оптужио јерархију Руске Православне Цркве да делује у супротности са правилима Светих Сабора, и наласио да је Руска Православна Црква „огрезла у екуменској трулежи.“
Отац Андреј познат је у регији и по активностима везаним за Спасо–Преобарженски рехабилитациони центар за лечење болести наркоманије у селу Темнолеско, чији је духовник био. У епархији о њему се могу чути само речи хвале.
У одбрану свештеника активно се укључио и руководилац „Родитељског комитета Стравопоља“, Евгениј Духин. На својој фејсбук страници позвао је да се помогне оцу Андреју, који је после овакве одлуке остао без средстава за живот, а отац је четворо деце. Обраћајући се својим пратиоцима, господин Духин напомиње да се у Ставропољској регији појавио баћушка-исповедник, свештеник Андреј Сокових, који је престао да помиње патријарха, чиме је кренуо путем исповедништва, због чега је кажњен, али да су по црквеним канонима све казне јеретика невалидне, јер немају духовну снагу.
Из Епархије ставропољско-невиномиске инцидент са свештеником из села Темнолеска нису коментарисали. „Ово је само једна врста реакције на оно што се збило у 2016. години: припрема Свеправославног сабора, сусрет са папом, признавање докумената којима се пропагира позив на заједништво разједињених хришћана, без обзира на то да ли су римокатолици, протестанти, или монофизити“, објаснио је извор близак митрополији појашњавајући случај свештеника Андреја.
Следећи случај репресије догодио се у Псковској епархији, где је најстаријем клирику ове епархије, оцу Роману (Загребневу) изречена мера забране свештенослужења, те да је иста мера овом времешном старцу изречена због „расколништва“.
То је наведено у уредби којом му се обратио митрополит Псковски и Порховски Јевсевије, која је објављена на сајту Псковске митрополије:
„Игумане Романе (Загребневу Федору Федоровичу),
Овим путем Вас, јер сте и након пар пута поновљених упозорења да престанете да смућујете верујући народ својим лажима и измишљотинама, наставили са дистрибуцијом Ваших књига јеретичког садржаја и те јер и даље клевећете Свјатјејшег патријарха Кирила и свештеноначалије његове Цркве, и расколничког деловања, разрешавам дужности настојатеља храма Светог Николаја, и изричем Вам меру забране свештенослужења до Вашег покајања и исправљања!“
+ Јевсевије, митрополит Псковски и Порховски
Напомиње се да је на претходном парохијском сабрању отац Роман (Загребнев), изјавио да неће помињати на службама ни Патријарха московског, ни надлежног архијереја. Отац Роман служио је у овом храму од 1975. године.
„Вођен Духом Светим кроз света тајанства Христовог Еванђеља, Свети Златоуст овако благовести о деветом блаженству: Спаситељ као да вели: Макар вас називали варалицама, макар – заводницима, макар – злочинцима, или којим другим именом, ипак – ви сте блажени.“ Свети Јустин Нови (Ћелијски)
Извор: Православље живот вечни