Архимандрит Георгије Капсанис: Христос и глобализација
Над-држава, над-економија, над-религија, по замисли оних који их припремају не само да неће служити Христу и човеку као лику Божјем, него антихристу и онима који му се буду поклонили.
Данас многи људи говоре о глобализацији, док за то време на реализацији исте ради мањи број њих. Тежња да се Христос замени Антихристом је њен циљ као и покрета Новог Доба. Према ставовима Новог Доба , Антихристово царство, почиње у трећем миленијуму после Христовог Рођења. Знак Рибе (има монограм ΙΧΘΥΣ, што је древни хришћански симбол,који растумачен гласи: Исус Христос [је] Син Божји Спаситељ) биће замењен Водолијиним знаком (односно антихристовим симболом).
Глобализација се не може успешно спровести до оног момента док се свака религија не одрекне своје тврдње да само она поседује пуноту истине, и ако се све религије не слију у једну нову, религију над религијама , неку врсту мешавине религија.
Отуда, данас видимо нешто што смо раније сматрали непојмљивим: хришћани, јудеји, муслимани, будисти и они који се клањају идолима моле се заједно за „мир“, дужни да се присаједине у заједничким молитвама, наглашавајући, нарочито монотеистичке религије, да имамо истог, заједничког Бога. Током тих дијалога хришћани, међу којима има, и православних клирика и мирјана, на жалост не исповедају веру у Тројичиног Бога и Оваплоћење Сина Божијег и Божију Реч.
Читали смо, са великим болом, да су недавно у Румунији приликом једног од међурелигијских сусрета у “заједничкој молитви за мир“ саучествовали и православни патријарси и архиепископи. Срећом, без представника Васељенске патријаршије, Руске, Српске, Грузијске, Грчке и Пољске Цркве.
Дакле, планирано спровођење глобализације у својој намери није замишљено да у основи буде само без Христа, него и против Христа.
Над-држава, над-економија, над-религија, по замисли оних који их припремају не само да неће служити Христу и човеку као лику Божјем, него антихристу и онима који му се буду поклонили.
Глобализацијом се преко различитих институција елиминишу људске слободе , и за последицу имаћемо то да ће људи постати пијуни у рукама силника света.
Нешто слично већ је отпочело у нашој отаџбини, те се и нашем народу настоји наметнути измишљен поредак из иностранства. Све то води наметању глобалне контроле над грађанима. Нарочито нас узнемирава Шенгенски споразум, јер у њему видимо претечу глобалне контроле.
Чињеница која поткрепљује нашу бојазан и доказује да то што смо узнемирени није без основа јесте и то да је нашој браћи из других балканских земаља већ отежан улаз на територију наше Отаџбине. По нама, смисао тог споразум је у томе да делује на штету Православља.
Као хришћани, одбијамо да прихватимо и промовишемо глобализацију типа „Новог Доба“.
Истинска глобализација почела је Ваплоћењем Бога Слова, Који је у свему преузео човечанску природу и којом је ујединио оно „што је било разједињено“ и васкрсао „палог Адама“. Исус Христос је уистину Васељенски Човек, Свечовек. И то зато што „нема више Јудејца ни Јелина, нема више роба ни слободнога, нема више мушког ни женског, јер сте сви ви један (човек) у Христу Исусу“ (Гал. 3, 28).
Сваки Хришћанин, који је сједињен са Христом тако да Христос живи у њему и он у Христу, такође постаје васељенски Хришћанин. Као такав, он је способан да собом обгрли све људе не правећи разлике у односу на расу, језик, религију, националност. Он постаје католичански (васељенски, саборни) човек, микрокосмос и у исти мах макрокосмос, и то не само зато што је у њему садржано читаво човечанство, него је у њему и сва творевина.
И како онда тако обожени Хришћанин да не буде свевасељенски и свесаборни? Такви свесвети људи били су свети Апостоли, древни и нови мученици, подвижници, као и мирјани који су на себе примили подвиг љубави и самопожртвовања.
Господ Исус Христос је ваистину свесветски, зато што је Себе принео на жртву за сав свет.
Антихрист и његове слуге за себе присвајају назив “ светски“ („глобални“), а само зато што они не жртвују себе ради људи, него људе жртвују ради некакве идеологије “ свесветске “ или ти “ глобалне“.
У време Првог Доласка Господњег известан степен глобализације постигнут је у Риму. Тада се називао „Pax Romana“. Ова донекле глобализација заснивала се на разликама између слободних и робова, тлачитеља и тлачених и подразумевала је клањање идолима у којима су Хришћани видели претечу антихриста. Између глобализације из оног доба и ове садашње постоји много сличности.
Наша Црква у навечерје Рождества Христова пева:“ Август који једновласно владаше земљом многовлашће људи укину; и Тобом очовеченим од Чисте, многобожје идолско би укинуто; под једним царством световним градови бејаху, и у једно владичанство Божанства народи повероваше. Пописиваху се људи по заповести кесаревој, пописивасмо се и ми верни именом Божанства, Тебе, очовеченога Бога нашега. Велика је милост Твоја, Господе, слава Теби“.
Свака монархија и глобализација без Христа у принципу могу да укину „многовлашће људи“, док “ идолско многобоштво „, идолопоклонство сваке врсте лажним боговима и идеологијама, може да укине само Христос, „очовечен од Пречисте“. Тада „пописиваху се људи по заповести кесаревој“, а и нас сада пописују разне државне и наддржавне власти, чиме Хришћани не могу бити задовољни. Зато што је он сматра човека центром свега , а могуће је да кад-тад буде и демонска. Они хоће да буду уписани или ти записани у име Богочовека Христа.
Ми смо у потрази за богочовечанском глобализацијом, уједињењу у Телу Христовом, Цркви. У томе је наша нада и наш подвиг. Како смо Хришћани, ми се не клањамо надљудима, идеологијама, идолима и лажи-спаситељима. Ми славимо само у Витлејему Рођеног, Господа Исуса Христа. Смиреног Исуса. Он богатство Своје благодати даје Своме народу, како нас не би обманули лажни пророци, и да бисмо Имену Његовом остали верни до смрти.
Уочи Божића 1998. године
Духовник царске породице Романових, Свети Теофан Нови, на питање колико је још времена остало до доласка антихриста, одговорио је: „Неколико година – највише неколико десетина година.“ А те десетине година полако истичу.
Извор: Православље живот вечни