Свештенослужитељ манастира Руске Православне Цркве Московског Патријархата у Белорусији, који је престао да помиње Патријарха Кирила, није подлегао «уразумљивању» надлежног архијереја и даље остаје при свом Аутор: Монахиња Вера укљ. 28. март 2016. Објављено у Московској Патријаршији

Свештенослужитељ Свето-Зосимо-Саватијевског Велико-Кракотског мушког манастира РПЦ МП игуман Амвросије (Тарасјук) се обратио свом надлежном архијереју архиепископу Новогрудском и Слонимском Гурију с појашњењем извештаја од 12.02.2016. год., у којем је он изложио свој поглед на одлуке Архијерејског сабора Московске патријаршије о односу према инославним и Хаванску декларацију као отворено проповедање јереси екуменизма и позвао свог епископа да устане у одбрану православља. Архиепископ Гуриј је покушавао да одговори игумана Амвросија, али он наставља да се придржава истог става: не помиње на богослужењу Патријарха Кирила (Гунђајева) и упозорава на своју намеру да предузме даље одлучне кораке, саопштава кореспондент „Портала-Credo.Ru“ 15. марта.

«Скрећем Вам пажњу на то да су у Декларацији била додирнута и вероучитељска питања. Тужно је што се Ви трудите да то не приметите. Сматрам да је недопустиво игнорисати савремене изазове екуменизма и повлачити се «у келије», – каже се у објашњењу игумана Амвросија.

Поступке јерарха РПЦ МП и других Помесних Цркава светског православља овај игуман квалификује као свенародно проповедање екуменизма, што према 15. правилу Двократног сабора претпоставља црквено одвајање од њих.

«Очигледни су садржај злочина и злочински поступци. Само многи уопште не желе то да примете», истиче игуман Амвросије.

На крају он поново апелује на архиепископа Гурија да узнесе свој глас у одбрану «чистоте православља» и «јединства вере».

Отпор «новом курсу» Патријарха Кирила (Гунђајева) задобија све масовнији карактер и стиче могућност да се формира у организовани покрет. О неким узвратним мерама од стране руководства Московске патријаршије засад се ништа не зна.

Неки посматрачи сматрају да је толико активан протест од стране конзервативаца-антиекумениста за Патријарха и његово окружење био неочекиван и да су они засад збуњени.

Извештај  настојатеља свештенослужитеља Свето-Зосимо-Саватијевског Велико-Кракотског мушког манастира – игумана ове обитељи Амвросија Његовом Високопреосвештенству Архиепископу Новогрудском и Слонимском Гурију

Ваше Високопреосвештенство!

Декларацију, коју је данас потписао Патријарх Кирил заједно са Римским папом на Куби, сматрам свенародним проповедањем јереси екуменизма у духу Баламандске уније. Због тога сам приморан да изразим протест у циљу најбржег Саборног разматрања овог питања. Форма протеста ће бити одбијање помињања имена Патријарха на богослужењу на основу 15. Правила Цариградског Двократног Сабора, заснованом на 31. Апостолском Правилу, што није излазак из оквира Цркве. Све проповеднике екуменизма ћу приватно помињати.

Овим чином: просвети Светлошћу Твог познања оне који су одступили од православне вере и који су заслепљени погибељном јереси екуменизма, и уброј их у Свету Твоју Апостолску Саборну Цркву.

Драги Владико! Молим да узнесете Вашу архипастирску реч у одбрану ЈЕДИНСТВА ЦРКВЕ од гриже погубне јереси екуменизма.

Немаран послушник и недостојан молитвеник Вашег Високопреосвештенства

(потпис)

Игуман Амвросије

 

Копије овог извештаја с Вашом одлуком молим да ми предате на руке.

Свето-Зосимо-Саватијевски

Велико-Кракотски мушки манастир

13.02.2016. год. од Р. Х.

 

Његовом Високопреосвештенству

Гурију Архиепископу Новогрудском и Слонимском, од Свештенослужитеља Свето-Зосимо-Саватијевског Велико-Кракотског мушког манастира игумана Амвросија (Тарасјука)

Појашњење извештаја (од 13. фебруара 2016. године)

Ваше Високопреосвештенство!

Вршећи Ваш благослов, добијен од Вас на пријему у Недељу о Страшном суду заједно с Вашим писменим одговором на мој извештај писменим путем објашњавам свој став, који је с тачке гледишта састављача Вашег одговора погрешан.

Делећи мишљење о политичком карактеру сусрета на Куби, који се одражава у деклерацији, потписаној од стране Руске Православне Цркве и римских католика, скрећем Вам пажњу на то да су у Декларацији била додирнута и вероучитељска питања. Тужно је да се Ви трудите да то не примећујете. Сматрам да је недопустиво да се игноришу савремени изазови екуменизма и да се повлачи „у келије“. Због тога сам реаговао на овај догађај својим извештајем.

Сећајући се упозорења Господа нашег Исуса Христа, речено ученицима, да се не плаше кад чују за ратове, као и сећајући се речи светитеља Игњатија Брјанчанинова да не покушавамо својом немоћном руком да изменимо оно што је допустила десница Божија, желео бих да Вашу пажњу пребацим с политике и гласова о ратовима на оно богохулство, које се проповеда у Декларацији.

Црквеној историји су познате Лионска, Фераро-Флорентинска и Брестска унија, које су имале за циљ спајање, савез, уједињење две конфесије под јединственим хијерархијским начелом. А Баламандска унија, одбацујући све претходне уније и игноришући догматичне и канонске препреке, тежи ка заједничкој Евхаристичкој чаши, не захтевајући покајање јеретика због њихових заблуда. Ето, баш то можемо да кажемо о резултатима сусрета на Куби, који одбацује неопходност обраћања католика у православље.

У вези са горе изложеним неопходно је квалификовати поступке јерараха као свенародно проповедање екуменизма у духу Баламандске уније, пошто су ту и „садржај злочина“ и „догађај злочина“. Само многи то не желе да примете.

У предворју светог и спасоносног Великог поста позивам Вас да узнесете своју архипастирску реч у одбрану ЈЕДИНСТВА ЦРКВЕ од грижње јереси екуменизма и правилно и објективно процените став Хијерархије Руске Цркве, прибегавајући у тешким случајевима помоћи Речи Божје, која се налази у Светом Писму, као и Црквеног Предања, које се садржи у делима и поукама светих отаца.

Апелујем на Вашу разумност, јер Вас знам као ревносног хришћанина и архипастира, смиреног послушника и вредног монаха. Опроштај који сте ми дали прихватам са страхопоштовањем. Нека оно послужи мом исправљању и лечењу од осуђивања, и нека ме сачува од стања прелести у које се брзо може упасти.

У случају да Ви наставите да не примећујете и да игноришете проповедање екуменизма патријарха Кирила и других, тако званих „православних“ екумениста, бићу принуђен да наставим активности у оквиру 15. правила Двократног Сабора.

Паки и паки (опет и опет ) апелујем на Вашу разборитост.

Немаран послушник и недостојан молитвеник

Вашег Високопреосвештенства

Игуман Амвросије

(потпис)

  1. март 2016. године

Извор: http://internetsobor.org/moskovskaya-patriarkhiya/tserkovnye-novosti/mirovoe-pravoslavie/moskovskaya-patriarkhiya/blagochinnyj-monastyrya-rpts-mp-v-belarusi-perestavshij-pominat-patriarkha-kirilla-ne-poddalsya-vrazumleniyu-pravyashchego-arkhiereya-i-prodolzhaet-sto