Да ли је медијски маг коначно долијао: ШИПТАРИ ТВРДЕ ДА ЈЕ САВА ЈАЊИЋ ПИСАО ГРАФИТЕ У ДЕЧАНИМА!?
Дечани, Србија 13.10.2014. – Председништво „Савеза историчара Косова – Аљи Хадри“, са огранком у Дечанима, изразило је незадовољство натписима који су осванули на неколико објеката у близини Дечанског манастира. Тамо су поред натписа „UÇK“ (Ushtria Çlirimtare e Kosovës; Ослободилачка војска Косова) исписано и „ISIS“, знак терористичке организације из Ирака.
Забринути Сава због непристојиних графита
Шиптарски историчари сматрају да је неко злоупотребио име „УЧК“ које за њих представља назив ослободилачке војске. Они сматрају да је „манастир Дечани споменик посебне важности за општину Дечани и Републику Косово“. Позивају полицију и снаге КФОР-а да осветле случај до детаља, јер је место где се све одиграло зона под заштитом КФОР-а.
Ово су речи Шкодрана Имераја, координатора организације „Аљи Хадри“. По њему, парадоксално је да се у зони коју обезбеђује КФОР нацртају овакви иницијали и да починиоци не буду виђени од војничке страже која је непрекидно на десетак метара од тих објеката.
„Онда се поставља питање: Није ли сам Сава Јањић написао ове иницијале због одређеног разлога, да учини притисак ради ширења имовине на штету грађана Дечана?“, пита Имерај. /Telegrafi/
Колико има основа за овакву тврдњу?
Сава Јањић, контраверзни монах који је прошао пут од анти-екуменисте до екуменисте и од борца против режима до борца за режим, је свакако најпознатији као медијски маг коме је успевало да покрене читаву медијску кампању у корист циља коме би стремио.
Локације где су исписани графити по сајту манастира Дечани
Најранији његов медијски ангажман везан је за сарадњу са епископом Артемијем. Посебно се истакао у обавештавању јавности о догађајима на Косову и о страдањима српског народа и Цркве на КиМ. „Раскол“ између његовог духовног родитеља и епископа и њега настаје по питању прихватања независности Косова. Док се епископ Артемије залагао за борбу за опстанак Косова у границама Србије, Сава је заузео калкулантски став „узми шта можеш“ и залагао се за посебну заштиту манастирских добара и интеграцију Срба у „Републику Косово“. Ахтисаријев план, управо је урађен на тим принципима.
Пошто је еп. Артемије остао на својим ставовима, Сава Јањић уз помоћ свога сабрата Теодосија који је изабран за викарног епископа 2004., новинарке Жељке Јефтић из листа Блиц, правника Велибора Џомића из Митрополије црногорске и других, започиње бесомучну кампању против свог епископа. Практично су Блиц и остале медијске куће са еврофанатичним ставом одржале суђење еп. Артемију без сведока, што је био шлагворт за осуду од стране Синода. Став супротне стране је да се у кампањи Јањић служио најнечаснијим средствима и подметањима. Доласком на власт Бориса Тадића и Иринеја Гавриловића, ова кампања добија свој завршетак у насилном уклањању епископа Артемија са катедре.
Једно од последњих Јањићевих инсинуација везано је за идеју да ће еп. Артемије повести некакву „истинску цркву“ и изазвати раскол, што се показало као нетачно и као подметање, јер је еп. Артемије остао у Српској Православној Цркви само применивши 15. канон Цариградског сабора и наставио борбу унутар Цркве.
Сви ови подаци говоре да је Сава Јањић спреман да учини дело за које га оптужује Имерај. Са друге стране, познато је да се шиптарски сепаратисти, такође, баве подметањима и свако дело шиптарских терориста су проглашавали српском самовиктимизацијом, тј. да Срби сами себи зло наносе да би привукли пажњу на себе. Из овог разлога је тешко утврдити ко је већи у превари: Јањић или Имерај. Тренутни висок степен сарадње између власти тзв. „Републике Косова“ и власти узурпираног манастира „Дечани“, вероватно, неће угрозити овај последњи вандалски акт.
Једна од акција Саве Јањића са представницима УЧК из 2013: пресецање врпце на новом мостићу преко Дечанске Бистрице.
Лукав пријатељ је некористан и опасан човек. Он у својој души ништа здраво нема, у њој нема ничега светог и ничег честитог, безверан је, опак, лукав и подмукао. Не зна за искреност, а на језику носи лукавство и лаж. Мисли лукаво, а у срцу своме испитује подлост. Његове су речи благе, а намере опаке. На речима показује пријатељство, а кришом сплеткари против свога верног пријатеља. Шири о пријатељу ружне приче и светиљку лукавства пали злом… Пријатељство злога човека страшније је од непријатељства, јер од тога се можеш сачувати, а од онога не. (Свети Нектарије Егински о лукавом пријатељу)
Извор: Православље живот вечни