„Родноверац“ убио монахињу?
(Преступник који је пуцао на парохијане сахалинске цркве- „родноверац“ – Правмир.ру)
Међу припадницима тог учења распрострањени су крајње радикални, екстремистички ставови према осталим религијама, саопштили су истражни органи.
Младић, који је у недељу пуцао у главном храму Јужно-Сахалинска, према расположивим информацијама, у последње време интересовао се за литературу једног од неопаганских религијских учења- родноверства, саопштио је Интерфаксу извор близак истрази.
„Припадници овог учења имају крајње радикалне, екстремистичке ставове према другим религијама, пре свега према јудејима, православнима и муслиманима“, рекао је саговорник агенције Интерфакс.
Он није искључио могућност, да је овај отворени напад, са трагичним последицама, изазван и дужом депресијом, коју су код младића приметили његови пријатељи и познаници.
Извор је напоменуо да ово није први инцидент у Јужно-Сахалинску: у августу 2012. године дошло је до вандалског напада на цркву Христовог васкрсења, када су на фасади исписани сатанистички написи.
Починилац је признао кривично дело, а данас ће му бити уручена оптужница, саопштила је агенција ИТАР-ТАС, позивајући се на изјаву Истражног комитета Руске федерације за Сахалинску област.
Оптужени није изјавио који су мотиви његовог напада. У моменту хапшења био је у алкохолисаном стању и биће подвргнут психијатријском прегледу.
Полиција још увек није саопштила име починиоца, али агенција Лајфњуз саопштава да се он зове Сергеј Комаров. Овај двадесетчетворогодишњи младић служио је у морнарици, а након тога се запослио у једној приватној компанији која пружа услуге обезбеђења. Оптужница га терети за убиство двоје људи и прети му доживотна казна. Тренутно се налази у притвору и суд ће ускоро донети одлуку о његовом даљем задржавању. Поред тога, биће обављени и психијатријски прегледи.
Према декрету гувернера Сахалинске убласти, Александра Хорошавина, породицама погинулих биће исплаћено по 2 милиона, а повређени ће добити по милион рубаља.
Како се наводи у саопштењу, наоружани мушкарац је у недељу упао у храм Христовог васкрсења у Јужно-Сахалинску и отворио насумичну паљбу. Од задобијених повреда на лицу места преминула је монахиња Људмила (Прјашњикова) и парохијанин, чији је идентитет још непознат. Још шест особа је рањено и хоспитализовано.
Починилац није покушао да побегне и ухапшен је на лицу места. Рођен је 1989. године, и запослен је у локалној компанији која се бави обезбеђењем. Против њега ће бити подигнута оптужница за кривично дело по члану 2, став 105 Кривичног закона (убиство два или више лица), саопштено је Интерфаксу у прес-служби Истражног комитета тужилаштва Сахалинске области. (pravmir.ru)
О родноверју
Прве верске заједнице родновераца у Русији појавиле су се осамдесетих година прошлог века, али нису имали никакав званичан статус и тешко је одредити њихов број. Први припадници ових руских, украјинских и белоруских неформалних верских удружења били су припадници научних, техничких, хуманитаних и интелектуалних кругова, који су били против јачања улоге Руске православне цркве и враћања традицијама православног хришћанства.
Родноверје или родна вера је модеран назив за обновљену, многобожачку, етничку религију Словена, чији следбеници поштују божанства старих Словена и култове предака, вегетације, ватре, воде и сл. Постоји више праваца у склопу ове верске заједнице, као што су традиционално родноверје (“православно”- јер се неки од њих називају православцима), али постоје и неопагански правци, засновани на комбиновању предања са ауторским текстовима новијег датума. Многи од њих користе “Велесову књигу” као извор.
Припадници ових заједница поштују словенска божанства: Перуна, Световида, Сварога, Дажбога и друге, а током обреда честа је употреба “живе ватре” (пали се трењем два комада дрвета или помоћу кремена) и ритуала везаних за култ ватре (прескакање пламена) и култ воде (ритуално купање, бацање цвећа у воду и сл).
У Србији је интересовање за родноверје почело да се обнавља у 19. и 20. веку, када поједине личности почињу да говоре о словенској религији у позитивном тону, а српски писци, песници и сликари у својим делима користе мотиве родноверја.
Скуп родновераца у Србији
На иницијативу књижевника Драгана Јовановића, једног од поборника повратка словенској религији у Србији, први пут од времена Немањића, у селу Мокра код Беле Паланке, на месту Равниште, за које се везују многе локалне легенде, 25. јуна 2011. године подигнут је кумир бога Световида. Почели су да се обнављају и практикују поједини обреди словенске религије. У Србији је 22. децембра 2012. године почело са радом удружење родноверних Србије “Старославци”.
Паганин Борисав се осветио хришћанима предавши Косово незнабошцима?
О родноверју говоре и песме групе “Генерације без будућности” чији је најпознатији члан гитариста Борислав Стефановић, познат по својој политичкој улози у предаји и издаји Косова и Метохије и укидању докумената Србије на КиМ. Њихов је став да су хришћани насилно наметнули веру Словенима.
Крст у Пламену
Пламени ветрови односише лица и
домове крвавом муком подигнуте…
Борба је трајала, лицем у лице,
мачем кроз срце и секире оштре,
гасише животе…
Умируће очи, као кроз сан
молише за милост и спасење своје…
Река крви је бујала жедно тражећи жртве.
Горео је крст у пламену, претивши
неверницима, паганској браћи која се
борише за своју веру и корене своје…
Вечити пламен претише да изгори душу
сваку, која се крсту не преда…
У блату су клецала колена болна,
нагрижена мразом, болно су пуцала
молећи за милост. Хришћани убише и
мудрог говорника само у ваздуху
осташе му речи…
На колико је корака родноверје од сатанизма и зашто се нека мањина људи одаје овом наивном вероисповедању тек ће се размишљати у земљама некада православним. Један од разлога је, вероватно, и то што се православна вера не држи како треба од самих православних хришћана, те фантазери који верују у богове из дечијих бајки имају додатно оправдање за своје ругање Христу.
Припремила екипа Фб странице “Православље живот вечни”