КО ЈЕ ИРИНЕЈ БУЛОВИЋ – 5 ДЕО
У неколико наставака доносимо одломке из књиге “Ко и зашто гони владику Артемија” ( од стр. 65- 95). Целу књигу можете видети ОВДЕ
О НАТО агресији 1999. године
Године 1999, епископ бачки Иринеј говорио је на Међухришћанској
конференцији „Европа после кризе на Косову: последице за Цркве”.
Скуп је одржан 15 и 16. новембра те године у Ослу. Говорећи о НАТО
агресији на Србију, епископ бачки Иринеј је помињао да су многи
хришћани, разних конфесија, изражавали своје саучешће њему и
српском народу, а помињао је и једног бискупа, који је дошао из НАТО
земље да му каже колико нас воли и моли се за нас. Захвалио је на
подршци Конференцији европских цркава и Светског савета цркава,
а затим упозорио присутне да НАТО бомбардовање може лоше
утицати на екуменско зближавање. Пред протестантима и римока-
толицима, епископ Иринеј је истакао да у СПЦ и другим Помесним
Црквама постоје „извесни интеграционистички и антиекуменски
орјентисани кругови који Запад доживљавају само као непријатеља
Православља. Они држе да је извор и надахнуће ове (по њима,
свеопште и неизлечиве мржње) Западна Црква, пре свега Римока-
толичка Црква. У својим контактима и чланцима убацују разне
инсинуације којима поткопавају ауторитет и кредибилитет епископа и
богослова ангажованих у екуменском дијалогу или организацијама –
не бирајући речи чак ни кад је Васељенски патријарх у питању. У
извесним црквеним круговима лишеним одговарајуће духовне и
богословске културе, нарочито међу монасима и мирјанима које
карактерише sancta simplictas (“света простота”), они су, нажалост,
успешни у изазивању искушења, недоумица, гнева и, понекад,
духовно патолошких емоција. Замислимо онда какве последице за
просте и безазлене људе (који пате од НАТО бомбардовања) има
приказивање НАТО-а и западног хришћанства као две стране исте
медаље. Таква слика се онда пројектује како православним Србима,
тако и другим православним народима, нарочито Грцима и Русима,
који у сваком случају изражавају спонтану и свеопшту солидарност са
својом браћом по вери.Тешко је одолети овој једностраној представи”.
Истичући да веома мали број људи зна какви су данас заиста
протестанти и римокатолици, епископ бачки наставља: “Гласине о
разним активностима државе Ватикан се шире, прихватају се
неправедне оптужбе против неких западних црквених личности, ту су
и лоше успомене из прошлости – негде у свести, или подсвести, плус
НАТО пројектили који, у исти мах, сеју ужас и смрт.”
Бринући се за будућност „екуменског дијалога”, епископ Иринеј
упозорава и на једну „необичну околност” да су, у СПЦ, а можда и
другде, „исте личности политички западњаци и екстремистички
антиекуменисти (“political westernizers and extremist antiecumenists”.)
Они пропагирају идеју да одмах морамо напустити Светски савет
цркава и остала екуменска тела”.
Наравно, епископ бачки је непосредно алудирао на владику
Артемија, кога је режимМилошевића у то време називао „западним
плаћеником”, и који је тражио да Архијерејски сабор СПЦ изврши
своју одлуку из 1998. и напусти Светски савет цркава.
Залажући се да западни хришћани помогну избеглицама саКосова
и Србији, владика бачки им је предложио да својим новцем обнове
срушени мост на Дунаву код Новог Сада и да се он зове „Црквени
мост”. Колико су га сабраћа екуменисти послушали, види се.
НАСТАВИЋЕ СЕ