Протестантски дух у Епархији бачкој и антинародност владике бачког Иринеја

ekumenistička-služba-irinej-bulovic

Право је чудо како Владика Бачки Иринеј и даље битише на друштвеној сцени Србије, иако је већина народа упозната са његовим антинародним деловањем у последње две деценије.

Данас се замера појединим Владикама наше Цркве на њиховом политичком ангажману, а заборавља се да је тај исти непогрешиви Владика Бачки, крајем деведесетих био нераздвојан друг комлетног СПС-овског врха. Сетимо се само уочи избора 2000. год, да се није раздвајао од фамозног Михаља Кертеза, директора Царина, који се свуда јавно хвалио како је он, иако Мађар, највећи донатор српске Цркве. Да, јесте „Браца“ Кертез био велики донатор, али наравно од државног новца који је немилице узимао са Царина, захвајући својим менторима. Изгледа да и данас Владика Бачки не може да заборави своју прву љубав(комунизам), тако да стално покушава да одржава везе са свим комунистичким елементима у српској политици.

Тај ненародни дух, непознат бићу нашег народа, је посебно видљив у Епархији Бачкој,  где се све што је екуменско и западно форсира а све што има било какав призвук Светосавља негира и ниподоштава. Разлика је, што за разлику од западних невладиних организација који то раде отворено, Владика Бачки то ради на један префригран и прикривен начин. Међутим, резултат је исти, угасити сваки духовни и национални пламен који се разгори на просторима Бачке.

Шта је урађено са Покретом Светозар Милетић? Преко старих комуниста се прича скроз разводњила, тако да то удржење данас практично и не постоји, а руку на срце и у последњих десетак година ни једну озбиљнију акцију нису урадили, иако је у удружењу било безброј квалитетних људи? Шта је са неколико заједница православних хришћана, који су изузетно вредно радили и окупљали младе људе у Новом Саду? Зашто им Епархија није обезбедила простор за деловање и рад, иако знамо да располаже за великим бројем локала у своме власништву у строгом центру града. Не само да им није дала локал, него се потрудила да им и обустави рад, правдајући се да се тиме превише експонира светосавски национализам!!!

Светосавски национализам у српској Атини од 400.000 душа!!!, а секте, прозападне организације и остала удружења које су створене да би разбијале српску државу и српску Цркву, могу неометано да раде  и да за то буду још и финансиране од Покрајинске Владе. Зашто се против тога није побунио Епископ Бачки?

Па наравно да не може да се побуни, кад и он од истих фондова добија новац. Колико је новаца од огромних кирија, које узима за изнајмљивање пословног простора дао за било какав црквени и друштвени рад у Покрајини? Да ли је можда подигао неки православни вртић, или учествовао у пројектима за васпитање српске омладине, као што су радили скоро сви Митрополити и Епископи кроз историју на овим просторима? Наравно да не! Али је зато његов духовни син Владика Јегарски и даље вршилац дужности прдседника РРА, једног од најконтраверзнијег органа у држави. Како се не стиди да обавља ту дужност, а да се за време Великог Поста приказују срамотне емисије Велики брат и Фарма, а да се нико од њих двојице није огласио по том питању. Константно урушавање породице и свих моралних норми преко телевизије, а њих двојица ћуте! Па коме они служе Богу и своме роду, или мамону и овоземаљским моћницима?

Шта је Владика Бачки урадио и дали се оглашава када му се у његовој Епархији сваке године за време Петровданског Поста одржавају  велики фестивали Егзит и Дероњска Тамбурица. Никад се још нису огласили по том питању! Ваљда не смеју да се замерају њиховим организаторима.

Све то личи на деловање протенстанске Цркве у Западној Европи, која у договору са државом која више нема хришћански карактер и са мрачним силама ради заједно на лаганом дистанцирању народа од своје живе Цркве. Да ли је Владика заборавио ону пословицу да ПРОТЕНСТАНТИЗАМ СТВАРА ПРОФЕСОРЕ, А ПРАВОСЛАВЉЕ СВЕТИТЕЉЕ!

Какве духовне користи има обичан народ од великог овоземљског знања Владике Бачког? Какве користи има обичан земљорадник из Стапара или Шајкаша, од тога што Владика Бачки зна неколико страних језика? Нама верницима је битно, колико је пута тај исти Владика обишао наша села! Да ли се он среће са тим људима и да ли је он упознат са нашим бригама и проблемима? Да ли и он као Свети Сава иде од села до села и помаже своме напаћеном народу? Не, тога нема у Епархији Бачкој!

Владици Бачком не пада на памет да обилази српска села по својој Епархији, можда једино понекад, ако се у тим местима праве екуменистичи сусрети са његовим пријатељима Бискупима, и где је увек исти циљ: да се српски народ што више оцрни и да му се на терет стави сваки могући злочин у прошлости почињен на овим просторима. На пример, Владика Бачки за 5-6 година није посетио град Сомбор, некадашњи центар српске културе, град који има скоро 100.000 становника. О каквом пастиру ми можемо да говоримо кад он овакве градове не обилази! Грађани у мањим градовима га ни не могу уживо видети, осим када на европском јавном сервису коментарише и доноси пресуде свима,  као да је он сам Синод и Сабор.

Због свега тога огромна већина верног народа из Бачке, недељом одлази на Литургије по фрушкогорским манастирима, небили осетила ту истинску љубав и бригу своје Цркве за наше обичне, свакодневне муке и бриге.

Знајући то, Владика Бачки преко својих безкарактерних слуга, наговара признате фрушкогорске Игумане да држе предавања по Бачким градовима и да обавезно на сваком предавању преклињу народ да не долази код њих на Фрушку Гору, него да иду на службе у своје место. Ипак, народ је тешко убедити у то, јер свакоме је његово благо тамо где му је и срце.

То је све нормална појава у нашој епархији, али нажалост против тога нико не сме да се побуни, јер је Владика Бачки утерао страх у кости скоро свим свештеницима. Прво је неколико старијих активних свештеника пензионисао, а потом је остале свештенике почео да пребацује са парохије на парохију, тако да ако свештеник било шта уради што се не слаже са Владиком, он га одмах пребацује на другу парохију и тада настају проблеми и за њега и за његову породицу, када они морају изнова  да се навикавају на нову средину (посао,школа…). То у Православној Цркви никад није била пракса, али је то данас у Епархији Бачкој честа појава. Ваљда је то Владика видео од својих пријатеља Бискупа, јер је то код њих вишевековна пракса због безбројних и антиприродних преступа њихових велечасних свећеника. У нашој епархији је велики број часних свештеника, али већина од њих не сме да се укључује у друштвена збивања и да буду још активнији, бојећи се да их не санкционише њихов Владика који све ствари у Српској Цркви држи у својим рукама.

Једино решење проблема у Бачкој Епархији је да се Владика пензионише и посвети научном раду на неком од Православних факултета или у неком од многобројних екуменистичких фондова из Немачке и Аустрије са којима има изврсну и братску сарадњу, а светосавски народ из напаћене и мученичке Бачке препусти неком народном пастиру који ће се искрено старати за своју паству. По могућности било би добро да тај Владика нема докторате са престижних европских универзитета, јер смо сведоци да нас је тај лажни високоумни елитизам (о коме је често писао св. Владика Николај) довде и довео. Можда би било добро да се поново у Устав наше Цркве врати стара пракса да Епископи требају да буду часни и морални Архимандрити, који не морају да имају завршен Теолошки факултет, али који имају завршен животни искуствени факултет стечен кроз дугогодишњи подвиг у нашим манастирима.

Због свега горе наведеног позивамо Владику Бачког, да сам поднесе молбу за своје пензионисање, док је још време, јер му можда једног дана падне на памет да обнови Митрополију Карловачку и постане Митрополит у некој будућој Републици Војводини!

Молимо се Богу и Светоме Сави да до тога не дође. АМИН!

по Васкрсу,

 2013. лето Господње

Миленко Костић, Нови Сад