Бивши портпарол УЧК посетила манастир Дечани и циничног монаха Саву Јањића
Вљора Читаку, тзв. “министарка за европске интеграције Косова” не престаје да се бави верским питањима. Она је, најпре, почетком јуна, «суспендовала» хоџу Ирфана Саљиху, који је пре нешто више од месец дана постао неподобан после објављеног видеа на ју-тјубу где он, описујући морал савремених Косоварки, говори да муслимани не треба да се жене «употребљеним девојкама». Читаку није могла да опрости овај «гаф» популарног хоџе из Призрена и изнела је ову његову изјаву у јавност, коју је назвала «увредом шиптарских жена и девојака». Убрзо је уследило дистанцирање Исламске заједнице Призрена од свог уваженог члана и могућа је суспензија. Читаку је тада била оптужена од стране исламских вођа да се не бави својим послом, тј. визном либерализацијом, већ послом хоџа и њиховим проповедима.
Читаку је опет дошла у жижу јавности када се појавила у Београду, неколико дана пред Видовдан, где је имала запажен пропагандни наступ, говорећи о «српским злочинима» на «Београдском форуму за етничке односе». Ова чланица Тачијеве Демократске Партије Косова и портпарол УЧК је усред Београда развијала своју црно-белу причу представљајући Србе као монструме, док ни једном речју није поменула етничке «ишчишћене» градове на Косову из којих су протерани до дан-данас сви Срби, управо активношћу терориста њене УЧК. Ова посета и пропаганда бивше чланице нацистичког УЧК и његовог наследника ДПК је била званично одобрена од марионетске владе у Београду.
На Косову није завршен процес нормализовања односа између локалних представника Српске православне цркве и албанских сепаратиста. После прогона епископа Артемија, у коме је учествовао Синод и Сабор СПЦ, НАТО агенције и београдска марионетска влада, док је српска опозиција ћутањем помогла разарање Епархије рашко-призренске, односи институција СПЦ са сепаратистима су почели да се побољшавају. Највећи допринос добрим односима црквених делатника са косовским нацистима дао је, несумњиво, отац Сава Јањић, који важи за једног од највећих мешетара у Српској православној цркви. Овај медијски маг стоји иза свих заједничких пројеката албанских нациста са представницима СПЦ. Епископ Теодосије, који је скромних интелектуалних способности, углавном, послушно извршава вољу свог добро котираног сабрата.
Прошлогодишња изјава Теодосија, који се заиста брине за економски напредак епархије, да ће сепаратисти да изграде рибњак као донацију Српској цркви на северу Косова изазвала је негативну реакцију Срба решених на одбрану суверенитета Србије. Донатор је требало да буде Адријана Хоџић, сепаратиста задужена за интеграцију севера Косова у пројекат «републике Косова». Већ ове године, готово да нема никаквог отпора родољубивих Срба марионетама у мантијама, тј. монасима Високих Дечана. Вероватно је разлог то што је сваки отпор сломљен. Епископ Артемије и народ око њега су једини који су водили отпор издајничким активностима монаха Дечана. Те активности Дечанаца су биле својски потпомогнуте од Синода и Сабора СПЦ, било отвореном подршком, било ћутањем неких епископа. Уништењу Рашко-призренске епархије и аминовању отцепљења Косова од матице, свакако су допринели и они интелектуалци, црквени пастири и патриотске партије које су водиле дилетантски «отпор компромиса» са издајницима у влади Србије и Сабору СПЦ.
Практично ниједна политичка партија се није отворено супротставила издаји Косова и Метохије коју су извршили, на првом месту, епископи Београдске патријаршије. Опозиционе партије су допустиле да на њиховом митингу у Београду, који је био сазван ради осуде издаје, говоре и два епископа који су започели отворену издају на КиМ. и који су довели Теодосија и Саву на кључне функције у Епархији рашко-призренској. Наравно, реч је о бившим администраторима ЕРП м. Амфилохију и еп. Атанасију Јефтићу. И тако, док Молдавска црква одлучује од причешћа властодршце Молдавије због подршке хомосексуализму, Београдска патријаршија и њени епископи читају оде властодршцима који су издали Косово и Метохију, на сам дан Видовдана 2013, као што је то чинио еп. Андреј Ћилерџић у Лазаровом Крушевцу.
Сусрет представника албанског нацизма, који се заснива на лажној теорији о припадности целог Балкана Илирима-Албанцима, Вљоре Читаку, и мешетара Саве Јањића, који се десио 01.07.2013, због свега напред реченог, није никакав преседан. Сава Јањић, који је, вероватно, најутицајнија личност српског порекла на КиМ., већ дуже време у манастир «Високи Дечани», који је приватизовао, прима све најутицајније сепаратисте и НАТО лидере. У складу са политиком ЕУ и САД стварају се услови за мултилевелно (вишестепено) друштво у коме све етничке групе треба да учествују, стварајући илузију плурализма и равноправности. Рајетински положај Срба је одређен њиховом послушношћу НАТО управитељима, док су «лидери Срба», а први од њих је господин Јањић, у улози капоа.
Сава Јањић се, већ дуже време, ангажује да придобије за своју политику неке представнике «илирско-албанске» провинијенције. Албанци на КиМ, који су у улози народа више класе (или расе) нису много заинтересовани за пружање руке пријатељства капоима инфериорних Срба. Читаку, која је један од авангардних лидера албанских сепаратиста, која са својих 32 године већ има два министарска портфеља иза себе (била је “министарка за спољне послове”, а сада је “министарка за европске интеграције Косова”), незаменљива сарадница Хашима Тачија, би могла, с обзиром на њено бављење верским темама, да буде карика која је недостајала Сави за остварење његове наде да свештенство СПЦ на КиМ добије, и поред све јаднијег положаја православних хришћана, елитни положај у тзв. републици Косова. Уз његову асистенцију је идеја о привилегованом положају манастира на КиМ. делимично уграђена у Ахтисаријев План. Раније је промовисао идеју о «монашкој републици» тј. врсти аутономије манастира на Косову и Метохији, по угледу на Свету Гору. У преводу, овај предлог значи: манастири имају неке привилегије под условом да аминују сепарацију Косова и прогон православних верника.
Поводом сусрета са Читаку, Сава је на свом твитеру написао: „Добар сусрет са Вљором Читаку у ман. Дечани. Ми обоје гледамо у бољу будућност за све на Косову.“
Читаку је, са своје стране, заједничку фотографију прокоментарисала: „Велика посета у манастиру Дечани. Наша културна баштина мора да се слави и чува.“
Читаку и протосинђел Сава славе и чувају „њихову“ културну баштину. Ипак, штета је што је та баштина одузета од оних којима заиста припада, тј. од православних Срба.
Припремила екипа Фб странице „Православље живот вечни“