У Пећи покренуто питање о стварању новог заједничког идентитета Срба и Албанаца (ФОТО, ВИДЕО)
На конференцији у Пећи, уводну реч су имали, поред осталих, и еп. Теодосије и представница сепаратиста Атифете Јахјага. Теодосије, који је казао да говори у име Српске православне цркве, пренео је «поруку мира и пријатељства од стране Његове Светости Патријарха Иринеја и других епископа који учествују ових дана на годишњем заседању Светог Архијерејског Сабора у Београду».
Неки делови излагања Теодосија и Јахјаге остали су спорни и могу изазвати разна тумачења. Тако је Јахјага, особа која је потекла из Тачијеве партије и коју су Американци, практично, поставили на место председнице свог пројекта тзв. независне државе Косово, улепшавала историју међуверских односа на Косову и Метохији. Она је рекла да «Косово држи јединствену традицију међуверске толеранције». Колико је то истина, довољно говори промењена етничка слика на Косову и Метохији, које је од већински православног подручја, о чему говоре и средњевековни и пописи из времена Отоманске Империје, дошло до тога да су православни сведени на малобројне гетое и енклаве. У самом граду Пећи, у коме се ова бучна конференција хвалисавих одржава, готово да и нема Срба.
Јахјага и Теодосије, на истом послу
„Као друштво, ми имамо традицију чувања наше јединствене баштине коју сматрамо заједничким добром,“ каже Јахјага. Срушене цркве у многим местима Косова говоре супротно овој тврдњи. Мада, заједничка изградња истих од стране еп. Теодосија и сепаратистичких институција, говори да је она, донекле, у праву. Сепаратисти Албанци и приврженици капитулантске реал-политике међу Србима, којима припада и еп. Теодосије, су прихватили услове под којима НАТО диктира развој новог „косовског“ друштва. Они заједно граде будућност засновану на етничком чишћењу православног становништва са Косова и нацистичкој идеологији о илирском пореклу Шиптара.
Овај нови заједнички пројекат, шиптарских сепаратиста и српских капитуланата има добру подршку од београдских власти који по сваку цену желе у Европску Унију и «подршку» од изморености и малодушности Срба са КиМ после 14-годишње окупације. Наравно, уклањање православних црквених делатника, укључујући и еп. Артемија, са Косова и Метохије, дало је простора стварању ове коалиције сепаратиста и капитуланата.
«Данас, ми стварамо нацију опредељену за мир и разумевање, развијајући коегзистенцију култура и веровања,» каже Јахјага у свом уводном излагању. Под том «нацијом» се, наравно, не подразумева само шиптарска нација, већ оно о чему се на Косову и у западњачким центрима моћи већ дуже времена говори. Реч је о новој «нацији» Косовара која би требало да садржи, како Шиптаре, тако и Србе који живе у овој области под НАТО окупацијом. Сви они би требало да буду идентификовани као „Косовари“ муслиманске, римокатоличке или православне вероисповести. Да је то тако, говоре и многи случајеви када су Срби рођени на Косову били, по разним основама, уписивани као „Косовари“ у институцијама шиптарских сепаратиста.
O стварању будућег идентитета говорио је и тзв. министар за спољне послове “Р. Косово”, Енвер Хоџај.
Међутим, изгледа да је еп. Теодосије, који је 2010. узурпирао трон Епископа рашко-призренског, уз благонаклоност водећих личности НАТО пакта у Србији, коначно обелоданио своју намеру да и он учествује у стварању тог новог идентитета који би ујединио Шиптаре сепаратисте и Србе капитуланте:
-Већ годинама заједно са људима добре воље покушавамо да развијемо концепт ширег идентитета, који чува аутентично порекло духовних и културних објеката и истовремено их отвара за припаднике других заједница са којима делимо ову прелепу земљу, рекао је Теодосије у свом уводном излагању, пред делатницима који подржавају концепт «независног Косова» и разним екуменистичким и верским званичницима.
Скица за стварање косоварског идентитета, албанског научника Доријан Јано.
«Концепт ширег идентитета», ако смо добро разумели, управо је исто то што је Јахјага представила под «стварање нове нације». Пројектанти новог идентитета су већ разрадили и шеме по којима ће Срби и Албанци да се уједине у једну нову безличну масу.
Гости у Пећкој Патријаршији
Еп. Теодосије и врх СПЦ, код којих преовладава сергијанизам, тј. апсолутно слагање са секуларном влашћу, могли би да имају кључну улогу у формирању косоварског идентитета.
На крају, да додамо да је читава конференција, поред римокатоличког храма и џамије у Пећи, посетила и Пећку Патријаршију у којој је госте, међу којима су и представници Албанске православне цркве, дочекао еп. Јован Ћулибрк.
Припремила екипа ФБ странице “Православље Живот Вечни“