ОДУПИРЕ ЛИ СЕ СВЕТА ГОРА ЕКУМЕНИЗМУ?
Након више Отворених писама светогорских монаха у којима су позивали Свети Кинот Свете Горе, као управно тело монашке републике, да осуди лажни сабор на Криту и донесе одлуку о ограђивању од Патријарха Константинопоља у светогорским манастирима, огласио се Свети Кинот, Саопштењем које преноси портал agionoros.ru.
Светогорски монаси су у писменим обраћањима Киноту навели да су православни хришћани проглашени непожељнима и издвојени ради прогона, а поготово након Критског лжесабора када су сви који су се успротивили и одлучно одбацили догматски спорне документе којима се покушава озаконити јерес екуменизма проглашени „јеретицима“, „зилотима“ и „ултра-православцима“ и да је 100 година екстремне икономије и толерисања екуменистичких, латинствујућих и унијатских патријараха и епископа довело до непојмљивог кварења вере и јеретичких девијација.
На вапаје светогорских монаха да је неопходно не одступити од борбе за очување Светог Предања наше Православне Цркве и Вере, Свети Кинот је упутио изненађујуће млак одговор:
„Вођени осећајем одговорности и поштовања према Светој Цркви“ , а свесни тињајућег незадовољства и противљења одлукама Великог Сабора на Криту, а што је довело до тога да се предлаже ограђивање од епископа и прекид молитвеног општена са њима, Свети Кинот сматра да нема места немиру јер је Васкрсли Господ уз нас.
Негодујући на предложени престанак помињања епископа, Свети Кинот наглашава да је Свети Сабор одржан након вишегодишње припреме, и да су пре самог Сабора документа била доступна широј јавности, те је верујући народ могао изразити своје мишљење, као и да је Света Гора у више наврата врло јасно изразила свој став о дијалогу са инославнима. Напомињу и да је током самог Сабора сваки епископ имао на располагању могућност да искаже своје мишљење, што су многи од њих и учинили на исправан начин без прекида њиховог односа са Црквом и да сходно горе наведеном туга и очај нису опрвдани, јер воде у раскол.
Као одговор на млако Саопштења Светог Кинота Свете Горе, уследило је још једно писмо светогорских монаха:
Света Гора, 24. јун / јул 7, 2017
Ми смо исцрпели све људске могућности да вам кроз писма, проповеди и обраћања укажемо на погибељни пут јереси, који ви и игумани манастира на Светој Гори следите, изманипулисани од стране патријарха Вартоломеја. Ми смо у потпуности разобличили и непобитно доказали улогу Фанара и његових становникa, као протагониста екуменске свејереси антихриста. Нас угрожавају, малтретирају и прогоне због тога што се одупиремо колери и душепогубној свејереси, која се прећуткивањем и скривањем истине, лукаво подмеће православном стаду.
Иступили сте овим јеретичким текстом, како би умирили верујући народ и своју савест, где кажете да је Критски сабор у потпуности православан, и да следећи његове одлуке, наводно јесте, остајете у Цркви. На жалост, оваквим начином, слепци и сиромаси увлачите Православље у таму, тајним састанцима са незнабожцима, онима који православље одувек мрзе.
Ви разбијате Цркву, саблажњавате верујући народ. Својом слепом послушношћу коју на силу намећете, направили сте од Свете Горе мртву шкољку, у којој нема бисера. Ви више нисте представници живе традиције Православне Свете Горе, што бисте требали бити, јер се не држите светогорског предања какво је било у ранија времена. Ми смо се оградили од вас, не следимо вас, и жалимо због тог вашег клизања у понор јереси, који сте сами одабрали. Бранећи разбојнички Критски сабор, ви свесно и активно другујете са фанарским вероодступницима и следите их на јеретичком путу који асфалтирају са само једним циљем, а то је да униште Цркву.
Жалосно је, што сте достигли тачку у којој сте постали борци против светитеља, јер својим деловањем чините све супротно од онога како су они проповедали и чинили, нарочито светогорски старци, јер се слажете са архи-јеретиком Вартоломејом Архондонисом, који по свему следује пут отпадништва латиномудрујућег патријарха Јована Века. Самим тим што не подржавате свете исповеднике, стали сте раме уз раме Несторију, Веку и Калеки, начиниле сте кораке ка издаји вере. Међутим, по речима светитеља, пастир који прети изгнанством и прогоном „, не сматра се чак ни хришћанином,“ него „другом ђавола и демони су његови пријатељи“. Да ли бисте радије плодове Египта и златно теле (Пс. 105, 19) екуменизма. Ваш отклон од вере је уочљив, намећете силом та ђавоља учења, служите се „дволичним језиком“ (1. Тим 3:. 8), како чини и ваш вођа, јеретик Вартоломеј својом лажном филозофијом, ширећи неистину широм света.
Ви сте постали „следбеници Јуде“, како и свети Никодим Светогорац назива оне који „у страху од људи одбацују догмате, апостолске и саборске каноне и традицију Цркве.“
Озваничили сте тако и чињеницу да сте у друштву Варсума (вође сиријских монаха на Разбојничком сабору 449. Године) и Тимотеја Елура. Постали сте следбеницима монаха Мојсија који је живео пре седам векова у Великој Лаври светог Атанасија и потписао документ Ферара-Флорентинске уније, признајући дворогог џина (чудовиште) за епископа свих хришћана.
„Ништа не користи праведни живот ако су искривљени догмати“ (св. Јован Златоусти). Ђавоље учење мрско је Богу и служи као мамац за пад у прелест верујућих за шта ћете дати одговор на Страшном Суду. Ми говоримо о верујућем народу који је трпељиво чекао да чује званични став монаха са Свете Горе о махинацијама извршеним на Криту, а сада протестује и гласно негодује путем интернета да сте их издали. Подражавајући богобојазног капетана из Јеванђеља, у најмању руку требало бисте да поведете рачуна о њима, а не да их саблажњавате.
Ипак сте се одлучили да следите безумног богаташа из Светог Јеванђеља, говорећи: „И казаћу души својој: „Душо; имаш многа добра сабрана за многе године; почивај, једи, пиј, весели се, а Бог му рече: Безумниче, ове ноћи тражиће душу твоју од тебе; а оно што си припремио чије ће бити? Тако бива ономе који себи тече благо, а не богати се Богом.“(Лука. 12, 19-21). Уосталом, вас интересује само једно – да одржите добре односе са моћницима, са масонима, антихристом Архондонисом и његовом сортом.
Уз Божју помоћ, ми светогорски оци, спремамо подробнији одговор, како бисмо теолошки поткрепили и указали на ваше заблуде у вези свејереси екуменизма, ради тога, јер није требало да се ангажујете како бисте написали овако бљутаво, безукусно и млако саопштење . Да будемо прецизнији – као да је Василије Гонтикакис писао уместо вас.
Замислите се озбиљно над речима нашег Господа, у овом критичном тренутку: „Знам дјела твоја, да ниси ни студен ни врућ. О, да си студен или врућ! Тако, пошто си млак, и ниси ни студен ни врућ, избљуваћу те из уста својих. Јер говориш: Богат сам, и обогатио сам се, и ништа ми не треба; а не знаш да си несрећан, и јадан, и сиромашан, и слијеп, и наг. Савјетујем ти да купиш од мене злата огњем жеженога, да се обогатиш; и бијеле хаљине, да се обучеш, те да се не покаже срамота голотиње твоје; и масти да помажеш очи своје, да видиш. „(Откривење 3, 15-18).
Потписници:
Старац Сава Лавриот
Старац Харитон , јеромонах, келија Вазнесења (манастира Ватопед) у Кареји
монах Георгије, каливија св. Варлама на Вигли
монах Пајсије , келија св. Харалампија (манастира Ватопед) у Кареји
монах Пајсије , келија св Светих Архангела Савеон
монах Агатон, келија св Светих Архангела Савеон
монах Иларион, манастир Кутлумуш
монах Пајсије, скит манастира Кутлумуш
старац Алипије, каливија Светог Николаја у Капсали (манастира Пантократор)
монах Епифаније, Капсала (манастира Пантократор)
монах Авакум, каливија Светог Николаја у Капсали (манастира Пантократор)
јеромонах Дамаскин, монах, скит св. Јована Претече (Продром)
старац Јефрем монах, скит св. Јована Претече (Продром)
монах Никодим , скит св. Јована Претече (Продром)
Свету Гору Атонску, за коју у житију св. Николаја Жичког стоји да га је претворила из философа у богослова, одвајкада желе уништити –ако не избрисати са лица земље, онда је бар духовно разорити намећући јој отров јереси.
Један од тих покушаја збио се и за време цара Михаила VIII Палеолога када је овај склопио са римским папом злогласну Лионску унију 1274. године. Светогорци тада послаше цару посланицу против те уније и савет, да је одбаци и да се врати Православљу. Поређења ради преносимо део Посланицe Свете Горе против Лионске уније 1274. год: „Али шта има заједничког између општења и помињања имена? Веома много, као што ћемо то и показати. И каква је то тековина, ако је на несрећу достигнута! Отуда ће они имати повод за непоправљивост, јер код њих, очигледно, нема препирки и такмичења ради благочешћа… Мада они, ни у шта не убрајају, уз остале велике наше оце, Василија и Јована Златоустог, ни те, чија су слава речитости и снага духа обишли сву земљу“.
И када речи богобојажљивих светогорских монаха од пре неколико векова упоредимо са Саопштењем Светог Кинота о коме смо говорили, има ли места страху и питању: Одупире ли се Света Гора екуменизму?
Извор:Православље живот вечни